جزئیات وبلاگ

نقشه خیابان الهیه

نقشه خیابان الهیه

خیابان الهیه تهران در منطقه الهیه تهران واقع شده است و یکی از معروف ترین خیابان های ایران می باشد. آشنایی با نقشه خیابان الهیه باعث می شود که با مراکز این خیابان و منطقه همچنین پارک ها و مجتمع های معروف آن اطلاعات کسب کنید.  لابد تاکنون اسم این خیابان بارها به گوشتان خورده است و درباره خانه ها و باغ های این منطقه چیزهای زیادی را شنیده اید. ما در این مقاله می خواهیم به صورت کامل به آشنایی با نقشه خیابان الهیه و منطقه الهیه بپردازیم.

آشنایی با نقشه خیابان الهیه و تاریخچه آن

برای آشنایی با نقشه خیابان الهیه باید درباره تاریخچه این خیابان و منطقه آن اطلاعات بیشتری کسب کرد. این منطقه در گذشته خورآذین نام داشته است. اراضی این منطقه به همسر امین الدوله یعنی محترم الدوله تعلق داشته اند. این منطقه در گذشته یک ده خوش آب و هوا و سرسبز بوده است. شش قطعه از این اراضی در سال ۱۲۸۶ هجری قمری به وسیله میرزا جعفر حکیم الهی و به صورت تدریجی خریداری می شوند. این قطعات اراضی متعلق به میرزا حسن تجریشی و ملا محمدعلی تجریشی بوده اند.

این دو نفر جز وارثان خورآذین بودند. به واسطه اینکه بیشتر این مناطق به میرزا جعفر حکیم الهی تعلق داشته اند، اسم الهیه روی این منطقه گذاشته شده است. خیابان الهیه جز خیابان های معروف و اصلی این منطقه می باشد. این خیابان در جنوب شرقی منطقه الهیه قرار دارد و در جنوب آن باغ سفارت روسیه قرار گرفته است. در خیابان الهیه مجتمع آرتمیس واقع شده است که یکی از معروف ترین و گران قیمت ترین مجتمع های ایران می باشد. منطقه الهیه جز بالا شهر تهران محسوب می شود. منطقه الهیه در منطقه شمیرانات و کوهپایه های البرز واقع شده است.

نقشه خیابان الهیه

آشنایی با نقشه خیابان الهیه و خیابان های دیگر منطقه الهیه

برای آشنایی با نقشه خیابان الهیه و خیابان های دیگر این منطقه بهتر است به نقشه ی این منطقه نگاه دقیق تری بیندازیم. خیابان های معروف این منطقه خیابان های الهیه، فرشته، جردن، تختی، مبشر، کوهیار، آقا بزرگی، کامران، احمد لطیفی، چناران و … می باشند. باغ سفارت روسیه در شمال خیابان مبشر واقع شده است. همه ی این خیابان ها در گذشته اسم های دیگری داشته اند که در مرور زمان و بعد از انقلاب اسلامی اسم آن ها تغییر پیدا کرده است. خیابان الهیه، فرشته، جردن و چناران از معروف ترین خیابان های آن می باشند که مجلل ترین مراکز را در خود جای داده اند.

خیابان الهیه به خیابان مجلل نشینان معروف شده است که اکثر سلبریتی ها و افراد مهم کشور در این خیابان زندگی می کنند. اکثر سفارت های کشور های خارجی در این منطقه واقع شده اند. سفارت کشور های روسیه، ترکیه، سوئیس، بلژیک، مالزی، مصر و آلمان در این منطقه هستند. آشنایی با نقشه خیابان الهیه و منطقه الهیه باعث می شود که تمامی پارک ها و بوستان های سرسبز این منطقه را بشناسیم. زیرا منطقه الهیه به سرسبز بودن معروف می باشد. از بوستان های معروف آن می توان به بوستان قلمستان، بوستان جبهه، باغ فردوس و باغ موزه هنر ایران اشاره کرد. همچنین موزه هایی معروف همچون موزه دکتر حسابی، موزه موسیقی، موزه سینما و موزه هنر ایرانی در این منطقه واقع شده اند.

چرا به منطقه الهیه و منطقه الهیه بالاشهر می گویند؟

در آشنایی با نقشه خیابان الهیه تهران، اصطلاح بالاشهر اصولا به معنی مناطق شمالی شهر نیست. بلکه به معنی مناطقی می باشد که خانه ها و مراکز لوکس در آن قرار دارند. همچنین افراد ثروتمند و معروف در آنجا اقامت دارند. با نگاه کردن به تصاویر و نقشه هر شهر می توان از روی برج ها و بوستان های آن، منطقه بالاشهر را تشخیص داد.

خیابان الهیه نیز جز بالاشهر تهران می باشد که مراکز مهم و بسیار لوکس این شهر را در خود جای داده است. از جمله این مراکز می توان به سام سنتر، پارسیان، رویال آدرس، برج های دوقلو، مجتمع چناران پارک رزیدنس و کوئین سنتر اشاره کرد. بیمارستان اختر نیز که جز بیمارستان های بزرگ شهر تهران می باشد در این منطقه قرار دارد. برج های دوقلو الهیه نماد اصلی این منطقه می باشند. همچنین این منطقه بهترین مراکز آموزشی شهر را در خود جای داده است.

 

نظرتان را بنویسید