جزئیات وبلاگ

مهم ترین خیابان های محله فرشته

مهم ترین خیابان های محله فرشته

مهم ترین خیابان های محله فرشته در ناحیه ۷ و منطقه ۱ پایتخت قرار گرفته اند. این منطقه جزء گران قیمت ترین و لوکس ترین مناطق شمال تهران به حساب می آید که اکثر بخش های آن بازسازی شده است. البته نمی توان ادعا کرد که تمام بخش های این منطقه با ساختمانی لوکس احاطه گردیده است. همچنین الهیه تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی از جنوب به پارک وی، شمال به تجریش، شرق به پل رومی و جاده شمیران و از غرب به خیابان ولیعصر ختم می شود. محله فرشته (الهیه) پایتخت خیابان های زیادی در خود جای داده است که مهمترین آن ها به شرح زیر می باشند:

معرفی محله فرشته تهران

محله فرشته یکی از مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) تهران است که در منطقه ۱ قرار دارد. خیابان مرتضی فیاضی از غرب خیابان ولیعصر و بالاتر از پارک وی آغاز شده و در سمت شرق به محدوده پل رومی ختم می گردد. شهرت این خیابان به دلیل وجود ویلاها، برج های مسکونی، تجاری و آپارتمان های لاکچری و گران قیمت است. یکی دیگر از دلایل تقاضا برای خرید خانه در خیابان فرشته، دسترسی آسان به خیابان های اصلی، اتوبان و سایر نقاط پایتخت می باشد. همچنین مراکز خرید مجلل، برج های سر به فلک کشیده، رستوران ها و کافه های شیک محبوبیت و لوکس بودن این خیابان را تایید می نماید.

خیابان جردن (خیابان آفریقا)/ مهم ترین خیابان های محله فرشته

یکی از مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) تهران خیابان جردن یا خیابان آفریقا است که در شمال تهران قرار دارد. این خیابان از سمت جنوب میدان آرژانتین آغاز شده و با گذر از بلوار میرداد، بزرگراه مدرس به کوچه مریم شرقی در الهیه منتهی می شود. خیابان جردن شامل سفارتخانه ها، گذرگاه های اصلی و پارک ها، مجتمع های مسکونی بزرگ، آژانس های مسافرتی و کانون های آموزشی متعددی می باشد. همچنین علت نامگذاری این خیابان شخصی به نام ساموئل مارتین جردن موسس آموزشکده دخترانه آمریکایی جردن تهران و دبیرستان البرز است.

خیابان مریم/ مهم ترین خیابان های محله فرشته

خیابان مریم یکی دیگر از مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) تهران است. این خیابان دارای مشهورترین مرکز خرید یا همان مجتمع تجاری مریم می باشد که پروسه خرید در این مرکز تنها برای قشر خاصی از جامعه امکان پذیر است. خیابان مریم شرقی با عبور از خیابان فیاضی به معابری همچون مریم غربی، شریفی منش، مهدیه و نلسون ماندلا متصل می گردد. این خیابان تعداد زیادی از رستوران ها و کافه ها را در خود جای داده است. همچنین ساختمان پارامیس الیت یکی از مجتمع های بزرگ آن می باشد.

 

معرفی مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه)

خیابان آقابزرگی ( امین الدوله سابق)

خیابان آقا بزرگی یا امین الدوله سابق در منطقه ۱ پایتخت واقع شده است که جزء مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) می باشد. این خیابان به معابر مهمی در محله الهیه همچون فیاضی، اکبری و رضایی می رسد. یکی از اماکن مشهور این خیابان بوستان آقابزرگی است. این بوستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی همچون توچال، بیمارستان اختر، بوتیک مال ملل و مرکز خرید مدرن الهیه قرار دارد.

خیابان چناران/ مهم ترین خیابان های محله فرشته

زمانی که در مورد مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) صحبت می شود بعد از خیابان فرشته، خیابان چناران به ذهن مخاطب خطور می کند. زیرا این خیابان دارای مجلل ترین برج ها به ویژه مجتمع چناران می باشد. همچنین خیابان چناران به معابر مهمی همچون فرشته و فیاضی منتهی می شود.از دیگر اماکن معتبر این خیابان دادسرای ناحیه ۱، نان سحر، بیمارستان اختر، مرکز خرید مدرن الهیه، ایستگاه اتوبوس و ورودی ۱ مترو قیطریه می باشد.

خیابان کوهیار/ مهم ترین خیابان محله فرشته

خیابان کوهیار را می توان یکی دیگر از مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) معرفی کرد. این خیابان با عبور از محله الهیه به معابر مهمی همچون حسابی، بوسنی هرزگوین، فرشته و فیاضی متصل می گردد. خیابان کوهیار شامل اماکنی مانند باغ نمازی، برج باغ هرمس و مرکز خرید بوتیک مال ملل می باشد. این خیابان به دلیل وجود آپارتمان های لوکس و مجلل از اعتباری بالایی در بین ساکنین و متقاضیان برخوردار است.

خیابان بوسنی هرزگوین

یکی از مهم ترین خیابان های محله فرشته (الهیه) یا منطقه ۱ تهران، خیابان بوسنی هرزگوین است. این خیابان با عبور از خیابان فرشته به خیابان کوهیار و خیابان حسابی منتهی می شود. خیابان هرزگوین انواع رستوران ها، کافه ها و فست فودها را در خود جای داده است. همچنین وجود باغ تیمور و باغ نمازی باعث شده که این خیابان از آب و هوای مطلوبی برخوردار باشد.

نظرتان را بنویسید