جزئیات وبلاگ

محله الهیه منطقه چند تهران است

محله الهیه منطقه چند تهران است

لابد تاکنون چیزهای زیادی در مورد منطقه الهیه به گوشتان رسیده و کنجکاو شده اید که بدانید محله الهیه منطقه چند تهران است. در این مقاله می خواهیم به این منطقه و محله های آن مخصوصا محله الهیه بپردازیم. در شهر های بزرگ که یک اداره شهرداری امکان رسیدگی و خدمات رسانی را به همه مناطق شهری ندارد، شهر به مناطقی تقسیم می شود. این گونه برای هر یک از مناطق مربوطه، یک اداره شهرداری و یک شهردار مشخص می شود. این گونه وظایف تقسیم شده و بهترین خدمات ارائه می شوند. در ادامه می خواهیم به معرفی منطقه یک تهران و این که الهیه منطقه چند تهران است بپردازیم.

مناطق شهرداری تهران کدامند و محله الهیه منطقه چند تهران است؟

قبل از آن که به موضوع محله الهیه منطقه چند تهران است بپردازیم، باید در مورد مناطق شهرداری شهر تهران اطلاعاتی را ارائه دهیم. شهرداری شهر تهران، این شهر را به بیست و دو منطقه تقسیم کرده است. هر کدام از این مناطق دارای محدوده و مرز مشخص خود می باشند. مناطق اولیه شهر تهران شامل مناطق شمالی و مرکزی این شهر می باشند. مناطق آخری هم شامل مناطق جنوبی این شهر هستند.

محله الهیه منطقه چند تهران است؟ مناطق شمالی به مراتب از رسیدگی بیشتری برخوردار می باشند. همچنین محله های بالاشهر و ثروتمند نشین این شهر در مناطق اولیه و شمالی این شهر قرار دارند. محله الهیه نیز جز این محله ها است. محله الهیه جز منطقه یک تهران می باشد که شمالی ترین منطقه شهر تهران است.

محله الهیه منطقه چند تهران است

مشخصات منطقه یک تهران و جاذبه های آن

محله الهیه منطقه چند تهران است؟ منطقه یک تهران جز شمالی ترین مناطق تهران است که از شمال به کوه های البرز، از شرق به لواسان، از غرب به اوین و از جنوب به بزرگراه های پارک وی و صدر محدود می شود. این منطقه ۱۰ ناحیه و بیست و هفت محله دارد. این منطقه شامل بافت های قدیمی شهر تهران می باشد. محله های این منطقه جز محله های ثروتمند نشین و لوکس شهر تهران می باشند.

منطقه شمیرانات نیز در این منطقه واقع شده است. برخی از محله های این منطقه شامل الهیه، زعفرانیه، فرمانیه، قیطریه، تجریش، نیاوران، ولنجک، دربند، درکه، دارآباد، حکمت، اراج، حصار بوعلی، و …می باشند. این منطقه از مناطق گردشگری بسیار زیادی برخوردار می باشد. از خانه ها و مجتمع های لوکس گرفته تا موزه ها و مراکز فرهنگی و مذهبی همگی باعث شده اند که این منطقه قطب گردشگری تهران باشد.

محله الهیه منطقه چند تهران است؟ به هر قصدی که به شهر تهران سفر کرده باشید می توانید مکان هایی را که دنبالشان هستید در این منطقه پیدا کنید. بازار تجریش، امام زاده صالح، کاخ ها و موزه های تاریخی و فرهنگی، مراکز خرید و مناطق طبیعت گردی از جاذبه های این منطقه اند. همچنین مراکز آموزشی این منطقه جز بهترین ها در تمام کشور می باشند. فرهنگسرای نیاوران، کاخ موزه سعادت آباد، کاخ نیاوران، کاخ ملت، نگارخانه جماران و فرهنگسرای ملل از جاذبه های فرهنگی و تاریخی این منطقه اند.

ارگ، الهیه، روشا، پالادیوم، الهیه، گالریا، توچال، تندیس و … از مراکز تجاری مهم این منطقه اند. دربند، درکه، اوین، پارک جمشیدیه و قیطریه، توچال، اوین و … جز جاذبه های طبیعی منطقه یک تهران هستند. کوه توچال بلندترین کوه تهران می باشد که ۳۹۶۶ متر ارتفاع دارد. خدماتی مانند سورتمه و تله کابین در این کوه ارائه می شوند. ورزش هایی مانند اسکی، کوهنوردی و دوچرخه سواری کوهستانی در این مکان انجام می شود.

معرفی محله الهیه در منطقه یک تهران

در پاسخ به این سوال که محله الهیه منطقه چند تهران است باید گفت که این محله در منطقه یک که بسیارخوش آب و هوا است واقع شده است. محله الهیه از شمال به تجریش، از جنوب به چهارراه پارک وی، از شرق به پل رومی و از غرب به خیابان ولیعصر محدود شده است. خیابان فرشته، چناران، الهیه و جردن از خیابان های معروف این ناحیه هستند. محله الهیه به محله سکونت خارجی ها معروف می باشد. زیرا بسیاری از سفارت ها در این ناحیه واقع شده اند. منطقه یک و ناحیه الهیه بسیار سرسبز و خوش آب و هوا می باشد. زیرا در این ناحیه پارک ها و بوستان های زیادی وجود دارند. باغ های سفارت روسیه و ترکیه و آلمان، بوستان آقابزرگی، بوستان قلمستان و بوستان جبهه باعث سرسبز شدن هر چه بیشتر این ناحیه شده اند.

 

نظرتان را بنویسید