جزئیات وبلاگ

خرید خانه کلنگی در الهیه

خرید خانه کلنگی در الهیه

در این مقاله قصد داریم در خصوص خرید خانه کلنگی در الهیه و ویژگی های این خرید اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

هدف بیشتر افرادی که به دنبال خرید خانه کلنگی هستند زندگی در آن نیست بلکه افراد با خرید خانه کلنگی به دنبال سرمایه گذاری و ساخت و ساز هستند. در ادامه این مقاله در خصوص خرید خانه کلنگی در الهیه اطلاعات بیشتری را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

الهیه یکی از مناطق لوکس در تهران می باشد، این منطقه واقع در شمال تهران می باشد. این محله از سمت شمال غرب با باغ فردوس و از سمت غرب به محله امانیه اشراف دارد. این منطقه از سمت جنوب با محله زرگنده و از سمت شرق به محله قیطریه مشرف است.

این اطمینان را داشته باشید که محله الهیه دارای دسترسی فوق العاده ای می باشد. برای رفت و آمد در تهران می توانید از بزرگراه هایی نظیر بزرگراه صدر، بزرگراه مدرس و خیابان شریعتی استفاده نمایید.

اگر قصد خرید خانه کلنگی در الهیه را دارید باید بدانید تمام این منطقه را خانه های لوکس و برج های اشرافی تشکیل داده است. به همین دلیل خرید خانه کلنگی در الهیه بیشتر مناسب افراد مرفه  می باشد.

از ویژگی های بارز این منطقه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کوچه های خلوت و آرام

دسترسی فوق العاده به بزرگراه های اصلی شهر.

برج های زیبا و لوکس.

وجود سفارت خانه های بسیار زیاد در این منطقه باعث شده است امنیت در این منطقه فوق العاده زیاد باشد و با قاطعیت می توان عنوان کرد این مورد یکی از ویژگی های بارز این منطقه می باشد.

نکات مهم در خصوص خرید خانه کلنگی در الهیه

در ادامه این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در هنگام خرید خانه کلنگی در الهیه باید به آن توجه داشته باشید.

میزان تراکم در هنگام خرید خانه کلنگی در الهیه

 فردی که قصد خرید خانه کلنگی در الهیه را دارد باید مبلغی را برای بازسازی و یا ساخت و ساز خانه کنار بگذارد. در نتیجه در هنگام خرید خانه کلنگی باید به این مورد توجه نمود. همچنین شخص خریدار باید این مورد را مد نظر داشته باشد که در هنگام خرید خانه کلنگی در چه مقدار از فضا می تواند سازه داشته باشد. هر چقدر متراژ سازه در فضا بیشتر باشد قطعا سود حاصل از خرید ملک کلنگی نیز بیشتر می شود.

ضریب اشتغال

 این مورد یکی از نکات مهم در هنگام خرید خانه کلنگی می باشد. این مورد بیانگر این مسئله است که شما در چه مقدار از فضا اجازه ساخت و ساز دارید. همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم هر چقدر زیر بنایی که قصد ساخت و ساز در آن را دارید بیشتر باشد سود شما نیز بیشتر می شود.

در نتیجه ضریب اشتغال مانند میزان تراکم یک نکته مهم در هنگام خرید خانه کلنگی در الهیه می باشد.

قناسی

 ممکن است این مورد در نگاه خریداران یک عیب باشد اما نکته ای که باید بدانید این است که قناسی زمین در نگاه سازندگان ساختمان یک عیب نیست.

معمولا در هنگام ساخت و ساز، ساختمان ها باید هم اندازه با ساختمان همسایه ساخته شود. این مورد در بیشتر مواقع باعث سود سازنده می شود چرا که می تواند قناسی ملک را به صورت کامل برطرف نماید. البته لازم است این مورد را بدانید همیشه این مسئله به نفع سازنده نیست و در بعضی از موارد لازم است تا در هنگام ساخت و ساز عقب نشینی اتفاق بیفتد.

به صورت کلی قناسی ساختمان، کار سازنده را از چند جهت سخت تر می کند. این موارد به شرح ذیل می باشد:

سخت شدن کار نقشه کش

فروش دیر ملک، به دلیل دید منفی خریدار در خصوص قناسی ملک.

جهت ملک

جهت ملک در هنگام خرید خانه کلنگی در الهیه یکی از نکات مهم در هنگام خرید خانه کلنگی در الهیه توجه به جهت ملک می باشد. از دید خریدار همین که ملک جهت جنوبی داشته باشد مناسب است. اما از دید شخص سازنده، جنوبی بودن ملک دارای مزایای دیگری نیز می باشد.

نورگیر بودن ملک یکی از مزایای فوق العاده ملک جنوبی، از دید خریدار و سازنده می باشد.

در ملک شمالی کوچه و حیاط در یک سمت وجود دارد و همین مورد امکان پیشروی از دو سمت را از سازنده می گیرد.

به دلیل امکان پیشروی بیشتر در ملک جنوبی، ملک زودتر فروش می رود و دارای سود بیشتری نیز خواهد بود.  

نظرتان را بنویسید