جزئیات وبلاگ

زندگی در کیش

زندگی در کیش

زندگی در کیش در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد. به همین دلیل قبل از سکونت باید مزایا و معایب آن را بسنجید.

یکی از مهمترین سوالاتی که هنگام سفر به کیش به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند، زندگی در کیش برای کار و تحصیل است. بسیاری از افراد وقتی جذابیت‌ها و امکانات این جزیره را مشاهده می‌کنند، تمایل دارند در این جزیره ساکن شوند. زندگی در کیش مانند زندگی در هر نقطه‌ای از جهان مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با این مزایا و معایب زندگی در کیش آشنا شوید.

زندگی در کیش

بررسی مزایای زندگی در کیش

  • زندگی در محیطی زیبا و پر از آرامش

مناظر زیبای این جزیره، وجود دریای خلیج فارس و طبیعت بکر و زیبا از مهمترین عوامل سکونت بسیاری از ساکنین است. آرامش و عدم آلودگی هوا نیز  از دیگر دلایل مهمی است که افراد برای سکونت در این جزیره زیبا ذکر می‌کنند.

  • برخورداری از تعداد زیادی مراکز تفریحی و سرگرمی

یکی از شگفتی‌های زندگی در کیش این است که در این جزیره هیچ وقت حوصله شما سر نمی‌رود. ساحل زیبا با داشتن انواع امکانات مانند پیست دوچرخه سواری و امکانات ورزشی از بهترین مکان‌های تفریحی است. علاوه براین باغ پرندگان، پارک دلفین، مراکز خرید، پارک‌های آبی برای شما لحظاتی شاد و مفرح می‌سازند. امکانات این جزیره به قدری زیادی است که شما هیچ وقت دلزده نمی‌شوید.

  • برخورداری از امنیت

به دلیل قوانین سختی که پلیس در این جزیره قرار داده است. جرم و جنایت در این جزیره تقریباً وجود ندارد. به عنوان مثال پلیس حتی افرادی را که نظافت ماشین خود را رعایت نکنند جریمه می‌کند.

  • دارای شرایط اقتصادی مناسب برای رشد و پیشرفت

یکی از بزرگترین مزیت‌های زندگی در کیش وجود بازار پررونق آن از لحاظ گردشگری و توریستی است. به گونه‌ای که شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به درآمد زیادی دست پیدا کنید.

  • برخورداری از منطقه آزاد تجاری

تجارت در منطقه آزاد باعث برخورداری از معافیت مالیاتی و تجارت بیشتر با تجار خارجی می‌شود.

  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی

داشتن تحصیلات از مهمترین عوامل کسب دانش و رشد در زندگی کاری و فردی است. دانشگاه‌های کیش با برخورداری از بهترین اساتید و انواع رشته، زمینه تحصیل شما را در انواع رشته‌های مختلف فراهم کرده است.

 

زندگی در کیش

معایب زندگی در این جزیره کیش

  • مخارج بالای مواد خوراکی

در این جزیره به دلیل ارائه مواد غذایی از برندهای معروف، هزینه‌های تهیه مواد غذایی بسیار زیاد می‌شود. از سویی آب این جزیره قابل شرب نیست و باید از آب معدنی استفاده کرد.

  • هزینه‌های بالای اجاره و خرید مسکن

به دلیل موقعیت تجاری و گردشگری زندگی در کیش و مهاجرت بسیاری از افراد به این جزیره زیبا، قیمت اجاره و خرید مسکن به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل اگر می‌خواهید برای کار و یا زندگی در این جزیره ساکن شوید مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین می‌شوید. البته هزینه‌ها تا حد زیادی بستگی به موقعیت و اندازه مسکن نیز دارد.

  • وضعیت آب و هوایی

به دلیل موقعیت جغرافیایی این جزیره معمولاً هوایی گرم و شرجی دارد. در حقیقت گرمای زیادی و تبخیر آب منجر به این حالت آب و هوایی شده است.

  • دوری از بستگان

برای رفتن به جزیره باید حتماً سوارهواپیما شوید. در صورت عدم استفاده از هواپیما باید قسمتی از مسیر را با قطار و قسمت دیگری را با قایق یا کشتی طی نمایید. طبیعتاً طی این مسیر در فواصل زمانی نزدیک ممکن است برای اقوام درجه یک شما مانند پدر و مادر بسیار سخت باشد. بعضی از افراد تحمل دوری از خانواده و آشنایان خود را ندارند به همین دلیل حتماً باید این مسئله مهم را در نظر داشته باشند.

کلام آخر

زندگی در کیش به دلیل مزایای زیاد آن بسیار جذاب است. در کنار تمام این منافع و جذابیت‌ها معایبی نیز برای زندگی در کیش وجود دارد. از بزرگترین مزیت‌ها برای زندگی در کیش می‌توان به معافیت مالیاتی، زندگی در مکانی جذاب، برخورداری از امکانات رفاهی، امنیت و آسایش را نام برد. در کنار این منافع، معایبی مانند هزینه‌های بالای زندگی مانند مخارج غذا، نوشیدنی، هزینه اجاره، دوری از خانواده، هزینه بالای تحصیل، گرمای هوا و … وجود دارد. هر فردی با توجه به ویژگی‌های روحی و شخصی خود و همچنین در نظر گرفتن منافع و معایب زندگی در جزیره کیش، باید اقدام به سکونت در این جزیره نماید. حتماً قبل از سکونت و تغییر مکان به این جزیره همه جوانب آن را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید زندگی سرتاسر آرامش در این جزیره داشته باشید.

نظرتان را بنویسید