جزئیات وبلاگ

جاذبه های گردشگری آلانیا

آلانیا به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و سرسبز همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب نموده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی جاذبه های گردشگری آلانیا بپردازیم.

آلانیا، بخشی از منطقه آنتالیاست که به دلیل داشتن طبیعتی سرسبز و ساحل های شنی زیبا به یکی از شهر های توریستی ترکیه تبدیل شده است. به طوری که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به ترکیه سفر می کنند

 
 

معرفی جاذبه های گردشگری آلانیا :

این شهر زیبا، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که به هنگام سفر به آن می توانید از آن ها دیدن نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری آلانیا بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید به این شهر زیبا سفر کنید و یا با جاذبه های گردشگری آلانیا آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساحل کلئوپاترا، یکی از زیباترین ساحل های آلانیا :

ساحل کلئوپاترا را می توان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آلانیا دانست. ساحل کلئوپاترا یک ساحل بزرگ و ماسه ایست که در نزدیکی داملاتاش قرار گرفته است. نام این ساحل زیبا از نام ملکه مصر گرفته شده است. در ساحل کلئوپاترا می توانید در کنار لذت بردن از منظره زیبای دریا، با اجاره کردن صندلی های مخصوص، آفتاب بگیرید و لذت ببرید. همچنین می توانید از کافه و رستوران های اطراف این ساحل نیز استفاده کنید.

پارک آبی آلانیا

پارک آبی آلانیا، از مهیج ترین جاذبه های گردشگری آلانیا محسوب می شود :

پارک آبی آلانیا می تواند یک روز عالی را برای شما و خانواده تان رقم بزند. پارک آبی آلانیا دارای فضایی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع  می باشد. در این پارک آبی شما می توانید از انواع سرسره های آبی استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین در کنار استفاده از سرسره های آبی، می توانید از بخش های مختلف این پارک مانند حمام ترکی، استخر موج، قایق سواری، سینما ۳ بعدی، بانجی جامپینگ و … نیز استفاده کنید. در پارک آبی آلانیا انواع فروشگاه، کافه و رستوران های متنوع وجود دارند که می توانید از آن ها لذت ببرید. ظرفیت این پارک آبی مهیج ۲۰۰۰ نفر است و شما می توانید با پرداخت هزینه ای در هنگام ورود به این پارک آبی از امکانات مختلف آن استفاده نمایید.

بازدید از رودخانه دیم چای را از دست ندهید :

رودخانه دیم چای در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر آلانیا قرار گرفته است. این رودخانه مکانی بسیار مناسب برای گشت و گذار می باشد. در اطراف این رودخانه رستوران های بسیار زیبایی قرار گرفته اند. آلاچیق های موجود در برخی از این رستوران ها بر روی آب قرار گرفته اند و شما می توانید به هنگام غذا خوردن از صدای آب نیز لذت ببرید. همچنین در صورتی که به ماهیگیری علاقه مند باشید، می توانید در این رودخانه ماهیگیری کنید.

موزه آتاتورک آلانیا

موزه آتاتورک را می توان از جمله جاذبه های گردشگری آلانیا دانست :

آتاتورک بنیان گذار جمهوری ترکیه می باشد. مردم ترکیه، آتاتورک را شخصیتی بزرگ و محبوب می دانند. موزه آتاتورک در واقع خانه ای است که آتاتورک در هنگام سفرش به آلانیا در آن اقامت داشته است. این خانه دارای دو طبقه می باشد و شما می توانید در آن به مشاهده وسایل و سبک زندگی آتاتورک بپردازید. شما با تهیه بلیت ورودی می توانید از این موزه زیبا دیدن نمایید.

قلعه آلانیا، جاذبه های تاریخی آلانیا

اگر به بازدید از مکان های تاریخی علاقه مند می باشید، بازدید از قلعه آلانیا را به شما پیشنهاد می کنیم. قدمت این قلعه تاریخی به قرن ۱۳ میلادی بر می گردد. قلعه آلانیا را به گونه ای می توان نماد شهر آلانیا دانست. این قلعه از تعداد زیادی ساختمان تشکیل شده است که به واسطه دیواری ۶٫۵ کیلومتری احاطه شده اند. چشم انداز این قلعه رو به دریای مدیترانه است و شما می توانید با بازدید از آن از این منظره زیبا لذت ببرید.

مراکز خرید آلانیا

خرید کردن، یکی از بخش های جدایی ناپذیر از هر سفر می باشد. به همین دلیل مراکز خرید را می توان از بهترین جاذبه های گردشگری آلانیا دانست. شهر آلانیا دارای مراکز خرید متنوعی است که می توانید با بازدید از آن ها لذت برده و محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید. مرکز خرید آلانیوم، مگامال، بونا، کیپا، اگتچ و … را می توان از جمله معروف ترین مراکز خرید آلانیا دانست.

نظرتان را بنویسید