جزئیات وبلاگ

انواع معاوضه ملکی

انواع معاوضه ملکی

معاوضه ملک چیست و چه انواعی دارد؟ مزیت ها و کاربردهای آن چیست؟ در این محتوا به تمامی سوالات مطرح شده، پاسخ می دهیم.

معاوضه ملک به عنوان یکی از روش های معاملاتی مرسوم در ساخت و ساز شناخته می شود. این روزها بسیاری از افراد، معاملات خود را از روش معاوضات ملکی انجام می دهند. در این مقاله انواع معاوضه ملکی را به شما معرفی می کنیم. ویژگی ها و خصوصیات هر یک از این انواع معاملات را نیز برای شما شرح می دهیم. پس همراه ما باشید.

بررسی انواع معاوضه ملکی

همان طور که گفتیم، معاوضه ملک انواع مختلفی دارد. در این بخش از محتوا برخی از مهم ترین انواع معاوضات ملکی را به شما معرفی خواهیم کرد.
⦁ معاوضات ملک قدیمی با جدید: بسیاری از افراد دارای خانه هایی قدیمی هستند و قصد باز سازی آن را دارند. اما توان مالی لازم برای ساخت یک ساختمان جدید را ندارند. در این مواقع مالک خانه می تواند، ملک خود را با یک یا چند واحد آپارتمانی یا ویلایی معاوضه کند. در این روش معمولا قیمت خانه قدیمی و محوطه آن محاسبه می شود و مطابق آن، ملکی به او واگذار می شود.
⦁ معاوضات ملک با تجهیزات ساختمانی: معاوضه ملک با تجهیزات ساختمانی به عنوان یکی دیگر از روش های معاوضه شناخته می شود. در این روش، سازنده ساختمان تصمیم می گیرد، در ازای دریافت تجهیزات مناسب، چند واحد از ساختمان خود را واگذار کند. در این مورد نیز قیمت ها برآورد می شوند و واحدی مطابق با هزینه تجهیزات به شخص واگذار می شود.
⦁ معاوضات ملک با زمین، سهام و…: در روش دیگر از معاوضه ملک می توانید در ازای دریافت سهام، ارز و… بخشی از ملک را به طرف دیگر معامله واگذار کنید.

مزایای استفاده از روش های مختلف معاوضه ملک

استفاده از روش های مختلف معاوضه ملک مزایای زیادی برای دو طرف معامله دارد. برای مثال در معاوضات ملک با ملک، هر دو طرف معامله به هدف خود می رسند. فردی که خانه قدیمی خود را واگذار می کند، می تواند بدون پرداخت هزینه های اضافی، خانه ای نوساز خریداری کند. طرف دیگر معامله نیز با وجود سرمایه ای که در اختیار دارد، می تواند در محل ملک قدیمی، ساختمانی جدید بسازد و از این طریق سود زیادی کسب کند. یا مثلا در روش معاوضه با تجهیزات ساختمانی، پیمانکار می تواند بدون پرداخت هزینه، مصالح و تجهیزات لازم را دریافت کند. در غیر این صورت ممکن است پیمانکار، توانایی مالی لازم برای فراهم آوردن تجهیزات را نداشته باشد. به این ترتیب کار ساخت، نیمه تمام خواهد ماند. به هر حال چنین معاوضاتی برای دو طرف معامله سودمند خواهد بود. پس می توانید با کسب اطمینان از طرف مقابل، معاوضه را انجام دهید.

برای معاوضات ملکی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید قبل از انجام معاوضه ملک به نکاتی دقت کنید. معاوضات ملکی نیز، به عنوان نوعی از معامله شناخته می شوند. بنابراین در صورت دقت نداشتن، ممکن است با مشکلات فراوانی مثل کلاهبرداری مواجه شوید. باید معامله را با فرد قابل اطمینانی انجام دهید. پیش از معاوضه بهتر است چند کارشناس استخدام کنید تا قیمت ملک شما و ملک جدید را برآورد کنند. در این صورت با اطمینان بیشتری معامله را انجام خواهید داد.
باید قبل از معاوضه ملک از اصل بودن سند مالکیت، اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید از چند فرد قابل اطمینان در مورد صحت مدارک سوالاتی کنید. قبل از اطمینان کامل از طرف مقابل، به هیچ وجه معامله را انجام ندهید. بهترین کار برای انجام چنین معاملاتی، اعتماد به شرکت های بزرگ و قابل اعتماد است. هلدینگ ویژن یکی از این مجموعه هاست که در زمینه معاوضه ملکی فعالیت گسترده ای دارد. این مجموعه با شرکت های معتبر خارجی در حال فعالیت و همکاری است. بنابراین در صورت اعتماد به چنین مجموعه ای می توانید معاوضه ملک را با اطمینان بالایی انجام دهید.

جمع بندی ( معاوضه ملک )

معاوضه ملک به عنوان یکی از روش های مرسوم معاملاتی شناخته می شود. از انواع معاملات ملکی می توان به معاوضه ملک با ملک، معاوضه ملک با تجهیزات، معاوضه ملک با سهام و… اشاره کرد. در چنین معاوضاتی، دو طرف معامله به سود زیادی دست پیدا می کنند. البته بهتر است قبل از انجام معامله، به نکاتی دقت کنید. باید پیش از امضای هر گونه قراردادی، از قابل اطمینان بودن طرف مقابل، مطمئن شوید. برا این کار می توانید با هلدینگ های معتبر وارد معامله شوید. امید است اطلاعات ذکر شده، زمینه آشنایی شما با معاوضات ملکی را فراهم کرده باشد.

نظرتان را بنویسید