جزئیات وبلاگ

مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران

مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران

مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران

امروزه بسیاری از مالکان ملک های فرسوده به ساخت و ساز بنای خود فکر می کنند. منطقه ۳ تهران یکی از مناطق پر طرفدار برای تمامی افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری و یا خرید خانه هستند. در منطقه ۳ که واقع در شمال شرقی تهران می باشد، ساخت و ساز دارای رونق بسیار زیادی می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید منطقه ۳ تهران یکی از بزرگترین مناطق در تهران می باشد. در ادامه به چند مورد از مناطق معروف این منطقه اشاره خواهیم کرد تا خصوصیات این منطقه را به یاد آورید.
⦁ محله داودیه
⦁ محله اختیاریه
⦁ محله امانیه
⦁ محله دروس
⦁ محله قلهک
⦁ محله کاووسیه
⦁ محله احتشامیه و غیره.

ویژگی های مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران

در ابتدا لازم است به تعریفی در خصوص مشارکت در ساخت اشاره کنیم تا با مفهوم آن به طور کامل آشنا شوید.
مشارکت در ساخت به پیمانی گفته می شود که بین مالک زمین و شخص سازنده منعقد می شود. در این پیمان آورنده طرف اول، یعنی مالک زمینی است که در آن ساخت و ساز اتفاق می افتد و شخص سازنده طرف دومی است که آورده آن سرمایه، دانش و تجربه ای است که در امر ساخت و ساز دارد.
در این نوع از پیمان، مالک در قبال ملکی که دارد با سازنده شریک می شود و تحت شرایط خاصی با شخص سازنده قرارداد می بندند.
لازم به ذکر است در این قرارداد تعداد واحد های ساخته شده به صورت مساوی بین مالک و شخص سازنده تقسیم می شود. مگر در مواقعی خاص که تحت شرایط ویژه ای، با توافق طرفین انجام می شود.
همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم این منطقه دارای وسعت بسیار زیادی می باشد و به همین دلیل سازندگان بسیار زیادی در این محله به کار ساخت و ساز مشغول هستند. منطقه ۳ تهران یکی از بهترین مناطق از لحاظ موقعیت مکانی می باشد.
اگر به فکر سرمایه گذاری و یا خرید خانه هستید این منطقه یکی از بهترین مناطقی می باشد که می توانید به آن فکر کنید.

شرایط مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران

معمولا شرایط مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران بر اساس عرف منطقه انجام می شود. شاید برایتان این سوال ایجاد شود که شرایط عرف منطقه یعنی چی؟
در مواقعی که قانون خاصی برای شرایط مشارکت تعیین نشده باشد از عرف منطقه استفاده می شود. به طور مثال برای مشارکت در خاص قانون خاصی تصویب نشده است و بر اساس شرایط منطقه این موضوع تعیین می شود. این بدان معنا است که باید با توجه به تعداد طبقاتی که سازنده ها در منطقه مذکور رعایت کرده اند، کار ساخت و ساز ملک شما نیز تحت همان شرایط انجام شود.

محاسن مشارکت در ساخت

نکته ای که باید بدانید این است که مشارکت در ساخت دارای مزایای زیادی می باشد. این مزایا برای دو طرف قرارداد می باشد. با قاطعیت می توان بیان کرد میزان سود حاصل شده از مشارکت در ساخت برای مالک به مراتب بیشتر از شخص سازنده می باشد. در ادامه به چند مورد از ویژگی های مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران اشاره خواهیم کرد.
رشد در سرمایه مالک و ذینفعان: همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم سود حاصل از مشارکت در ساخت برای مالک به مراتب بیشتر از سازنده می باشد و همین مورد یکی از ویژگی های فوق العاده مشارکت در ساخت در منطقه سه تهران می باشد.
تبدیل سریع سرمایه به نقدینگی: اگر صاحب یک زمین و یا ملک کلنگی هستید قطعا می دانید که تبدیل آن به نقدینگی بسیار دشوار می باشد. چرا که تبدیل آن به پول نقد نیازمند هزینه های گزاف می باشد و برای تبدیل آن به پول نقد باید زمان زیادی را صرف کرد. در نتیجه یکی از بهترین کار ها برای تبدیل سرمایه به نقدینگی مشارکت در ساخت می باشد.
اجرای صحیح فونداسیون و نقشه: با انجام مشارکت می توانید این اطمینان را کسب نمایید که ساختمانی که قصد ساخت آن را دارید به بهترین نحو ممکن ساخته می شود. حتی در بعضی از مواقع مالک می تواند علایق خود در نحوه نقشه کشی را با سازنده مطرح کند و در صورتی که با قوانین و اصول ساخت مغایرت نداشته باشد خواسته مالک اجرا شود.

نظرتان را بنویسید