جزئیات وبلاگ

خیابان خزر الهیه

خیابان خزر الهیه

خیابان خزر الهیه در منطقه یک پایتخت قرار دارد و از مکان های مهمی همچون معاونت بهره برداری برق شمیران برخوردار است.

خیابان خزر الهیه در منطقه یک پایتخت قرار دارد و از مکان های مهمی همچون معاونت بهره برداری برق شمیران برخوردار است. این خیابان به معابر اصلی همچون شریفی منش و الهیه متصل می باشد. همچنین خیابان خزر جنوبی به معابر الهیه، پل صدر، بزرگراه صدر و خود خزر راه پیدا می کند. بوستان خزر شمالی نیز در تجریش، خیابان کادوس، خیابان عظیمی و خیابان شریعتی واقع شده است.

خیابان خزر الهیه از لحاظ شرایط جغرافیایی در نزدیکی مراکزی همچون دادسرا ناحیه ۱ ، پمپ بنزین پل صدر ۱۶۱ ، بیمارستان اختر و ورودی ۱ مترو قیطریه قرار دارد. ایستگاه اتوبوس شهید صدر نزدیکترین ایستگاه به بوستان خزر شمالی و ورودی ۱ مترو شهید صدر نزدیکترین ایستگاه مترو می باشد.

تاریخچه خیابان خزر الهیه

در گذشته خیابان خزر الهیه زیر مجموعه منطقه زرگنده بود که در جنوب محله تجریش و شمیرانات قرار داشت. همچنین از شرایط جوی مطبوع در کنار دربند و رود دره تجریش برخوردار بود. همین دسترسی به منابع آبی موجب شده که باغات سرسبز زیادی در منطقه الهیه و خیابان خزر وجود داشته باشند. الهیه در قدیم به خلازیر یا خورآذین مشهور بود و در تملک همسر امین الدوله به اسم محترم الدوله قرار داشت. ناگفته نماند که خیابان خزر کنونی یا همان بصیرالدوله سابق در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار بود.

قیمت خانه در خیابان خزر الهیه

قیمت خانه در خیابان خزر الهیه و البته دیگر خیابان های این منطقه در گروه گران قیمت ترین محلات تهران قرار دارد. زیرا الهیه با گرانترین محلات تهران همسایه بوده و پنت هاوس ها و برج ها جلوه خاصی به این محله بخشیده است. بنابراین وجود این سازه های لاکچری و تقاضای سنگین جهت خرید خانه در الهیه تاثیر مستقیمی روی خانه و آپارتمان خیابان خزر می گذارد. درنتیجه می توان با اطمینان گفت که از لحاظ قیمت، املاک در خیابان های الهیه به ویژه خیابان بصیرالدوله جزء ۱۰ محله برتر پایتخت می باشد.

خیابان خزر الهیه

راه های دسترسی به خیابان الهیه

·        حمل و نقل عمومی

یکی از راه های دسترسی به خیابان خزر الهیه استفاده از حمل و نقل عمومی است. زیرا در دو طرف منطقه الهیه خیابان های شریعتی و ولیعصر هستند که امکان دسترسی به خطوط بی آر تی و ناوگان اتوبوسرانی را فراهم نموده اند. در نتیجه چنین موقعیتی بهترین دسترسی را برای خیابان خزر به مناطق مرکزی، شمال شرقی و غربی تهران ایجاد کرده است.

·        مترو

خیابان خزر الهیه یکی از محدود محله های در منطقه ۱ پایتخت است که به آسانی می تواند به مترو دسترسی داشته باشد. زیرا اکثر محله های موجود در منطقه ۱ با بافت های مسکونی محاصره شده اند و به مترو دسترسی مستقیم ندارند. اما محله الهیه با دسترسی راحت به مترو جزء محله های خوب از لحاظ حمل و نقل عمومی می باشد.همچنین از مهم ترین ایستگاه های این محله می توان به ایستگاه مترو قیطریه، شهید صدر و تجریش اشاره کرد.

خرید خانه و آپارتمان در خیابان خزر الهیه

هزینه خرید خانه در خیابان خزر الهیه و دیگر خیابان های آن در مقایسه با سطح متوسط تهران بالاتر می باشد. محله الهیه از برند معتبری در خرید و فروش املاک برخوردار است. بنابراین اگر نام این محله در هر معامله یا ملکی دخیل باشد قیمت خانه و آپارتمان را دو چندان می نماید. همچنین خیابان پررونق خزر با وجود آپارتمان های لوکس، مجلل و آب و هوای مطبوع به مکان های زیادی دسترسی دارد. این مکان ها شامل باغ موزه هنر ایرانی، باغ فردوس، امامزاده صالح تجریش، کاخ سعد آباد و بازار تجریش می باشند. مسلما چنین مکان هایی در افزایش قیمت املاک تاثیر بسزایی دارند.

بافت شهری و اجتماعی خیابان خزر الهیه

به علت شکل گیری خیابان خزر الهیه و خیابان هایی همچون بصیرالدوله، منطقه از ساختار و بافت شهری منظمی برخوردار نیست. همچنین برج های زیبا و مجلل از بین بافت شهری متراکم و کوچه های کم عرض خود را به نمایش می گذارند. طبقه اجتماعی ساکنین خیابان خزر از قشر مرفه و جوان می باشند. زیرا این خیابان با داشتن آپارتمان های لوکس و پنت هاوس بهترین گزینه برای جوانان خواهان زندگی لاکچری محسوب می شود. بوستان خزر( پارک)  نیز در خیابان خزر قرار گرفته که به مراجعه کنندگان به صورت شبانه روزی خدمات متعدد ارائه می دهد. البته یکی از مهم ترین ۷ بوستان منطقه الهیه محسوب می شود. زیرا از لحاظ جغرافیایی در همسایگی مجتمع پارک رویال، بیمارستان اختر، شهربازی چمران، سفارت دانمارک و … قرار دارد.

 

نظرتان را بنویسید