جزئیات وبلاگ

الهیه تهران کجاست

الهیه تهران کجاست

همسایه شرقی الهیه تهران کجاست؟ الهیه از شرق به جاده قدیم شمیرانات و پل رومی منتهی می‌شود. این محله از شمال نیز با تجریش دلربا همسایه است.

همه چیز درباره اینکه الهیه تهران کجاست؟

شهرت رفاه ساکنان الهیه سبب افزایش این سؤال که الهیه تهران کجاست شده است؟! به راستی الهیه تهران در کدام ناحیه واقع شده است؟ ویژگی های منحصر بفرد آن کدامند؟! اولین جمله در پاسخ به سؤال الهیه تهران کجاست، توضیح موقعیت جغرافیایی آن است. الهیه منطقه ای خوش آب و هوا در شمال شهر پایتخت ایران است. محله الهیه همچون نامش جذاب و دلربا است. این محله لاکچری و اعیان نشین، محل سکونت افراد دارای بضاعت مالی عالی و مرفه است. سفرای بسیاری از کشورها در این محله نامدار زندگی می کنند. الهیه در همسایگی خیابان ولیعصر، شهرک غرب، قیطریه  و …قرار دارد. این منطقه در واقع در زمین های خوش آب و هوای اطراف تهران واقع شده است. وسعت این محله بیش از یک خیابان و دو خیابان است.

موقعیت جغرافیایی الهیه تهران کجاست؟

موقعیت جغرافیایی محله لاکچری الهیه تهران کجاست؟ آوازه رفاه و تمایز الهیه تهران ، سبب علاقه مندی بسیاری به کسب اطلاع از موقعیت آن شده است. محله بزرگ الهیه ، طبق تقسیمات شهرداری، ناحیه ۷ منطقه یک تهران محسوب می‌شود. الهیه از قسمت غربی تا خیابان ولیعصر وسعت دارد.

همسایه شرقی الهیه تهران کجاست؟ الهیه از شرق به جاده قدیم شمیرانات و پل رومی منتهی می‌شود. این محله از شمال نیز با تجریش دلربا همسایه است. این محله در نهایت از جنوب به پارک وی معروف منتهی می شود. قرارگیری این محله در مجاورت محله ها و خیابان های استراتژیک در تهران، سبب دسترسی مطلوب ساکنان آن به سایر مناطق شده است. این محله از وسعت نسبتا بالایی برخوردار است. الهیه در واقع از محله های وسیع و بزرگ تهران به شمار می آید که به محله قیطریه نیز مشرف است.

الهیه تهران کجاست

الهیه تهران کجاست و خیابان های معروف آن کدامند؟

خیابان فرشته الهیه تهران کجاست؟! خیابانهای محله الهیه پیرو محبوبیت این منطقه از شهرت خاصی میان جوانان و قشر مرفه برخوردار هستند. معروف ترین خیابان الهیه ،همان خیابان فرشته نامی است که با پاساژ ها، مراکز خرید و رستوران های منحصر بفرد شناخته می‌شود. این خیابان لوکس ترین خیابان تهران و شاید ایران است.

الهیه تهران کجاست؟ خیابان جردن به دلیل رستوران ها و کافه های جذاب ،شهرت بالایی دارد. اما علت اصلی معروفیت این خیابان، سکونت موسیقی دانان معاصر ایرانی در آن است. افرادی چون محمد خان ذوالفنون، پرویز یاحقی و خوانندگان به نام ایرانی ساکن این محله بوده اند. خیابان تختی که به افتخار سکونت پهلوان تختی در این خیابان، نامگذاری شده است از شهرت بالایی برخوردار است. نام برخی از خیابان های مشهور الهیه شامل موارد ذیل می باشند:

  • خیابان الهیه
  • خیابان پارسا
  • واثق نوری
  • خیابان نمازی
  • خیابان آقا بزرگی
  • خیابان خزر
  • خیابان مبشر

اماکن معروف الهیه شهر تهران

محل برج های دوقلو الهیه تهران کجاست؟! محله الهیه علاوه بر اماکن قدیمی چون خانه دکتر حسابی که به موزه حسابی بدل شده است، مکان های مدرن معروفی دارد. موزه موسیقی ایران نیز در محله الهیه واقع شده است. باغ موزه هنر و باغ فردوس نیز در این محله قرار دارند. موقعیت مطلوب و آب و هوای مطلوب الهیه سبب قرارگیری سفارت کشورهای متعددی در این محله شده است. سفارتخانه کشورهایی چون سوئیس،دانمارک،بلژیک،مصر،روسیه،آلمان،ترکیه و مالزی نیز در این محله قرار دارند.

برج های معروف الهیه

الهیه تهران کجاست؟ الهیه تا چند سال پیش بافت طبیعی خود را حفظ کرده بود‌. اما گسترش برج سازی طی سال های اخیر آن را به قطب برج های متفاوت بدل نموده است. برج های دو قلو الهیه در خیابان گلنار واقع شده اند. برج چناران نیز دارای پرطرفدارترین آپارتمان های تهران به شمار می آید‌. آپارتمان های الهیه به طور معمول بیشترین قیمت ها را به خود تخصیص میدهند.

الهیه تهران کجاست و راه های دسترسی به آن کدامند؟!

الهیه تهران کجاست و دسترسی به آن چگونه است؟! شهرت الهیه تنها به ساکنان مرفه و مجتمع های لاکچری آن نیست. بلکه دسترسی آسان از دلایل دیگر محبوبیت الهیه است. قرارگیری بزرگراه های پر رفت و آمد صدر، مدرس، نیایش، شریعتی و از همه مهم تر ولیعصر در مجاورت این محله ،دسترسی به آن را تسهیل نموده است.

حمل و نقل عمومی الهیه تهران کجاست؟! الهیه همچون سایر محله های تهران به سرویس حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس مجهز است. پایانه اتوبوسی و تاکسیرانی در نزدیکی پارک وی اسکان یافته اند. ایستگاه های مترو قیطریه ،شهید صدر و تجریش، نزدیکترین ایستگاه های الهیه محسوب میشوند.

نظرتان را بنویسید