جزئیات وبلاگ

خرید خانه در نیاوران

خرید خانه در نیاوران

توجه به خدمات و امکاناتی همچون بانک، داروخانه، فروشگاه مواد غذایی، مدرسه، بیمارستان و … هنگام خرید خانه در نیاوران اهمیت زیادی دارد.

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که خواهان زندگی و اسکان در شمال تهران هستند، خرید خانه در نیاوران است. بنابراین اکثر افراد در تلاش می باشند که در این منطقه خانه خریداری نمایند. زیرا نیاوران دارای آب و هوای مساعد و خیابان های لوکس بوده که توجه تمام خریداران را به خود جلب می نماید. همچنین مدیریت صحیح شهری تاثیر زیادی در رضایت ساکنان جهت اجرای برنامه هایی با هدف بهبود زندگی منطقه نیاوران داشته است.  البته مدیریت شهر به همکاری سایر ساکنین در این منطقه نیاز دارد. بیشترین میزان رضایت و علاقه از مناطق جهت سکونت شامل منطقه های ۲,۳,۶ می باشد و کمترین آنها به منطقه های ۱۰,۱۵,۱۸ اختصاص دارد. طبق تحقیقات انجام شده ساکنین مناطق ۱,۵,۶ تمایلی به جابجایی مکان زندگی خود ندارند.

راهنمای خرید خانه در نیاوران

خرید خانه در نیاوران به علت گسترش سریع ساخت و ساز و امکانات لوکس از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین با وجود قیمت بالای املاک در این منطقه، اکثر افراد خواهان اسکان در محله های نوساز و اشرافی شمال تهران می باشند. منطقه نیاوران با بافتی یکدست از مجتمع های مسکونی و ویلا در کنار برجی بلند یکی از پرطرفدارین و محبوب ترین محلات محسوب می شود. بنابراین امروزه افرادی زیادی جهت سرمایه گذاری در مناطق مختلف نیاوران خانه خریداری می نمایند.

خرید خانه نیاوران

نکات خرید خانه در نیاوران

خرید خانه در نیاوران مدام یکی از چالش های پیشرو خریداران محسوب می شود. بنابراین جهت خرید هر نوع ملکی اعم از آپارتمان یا خانه باید نکات زیر را در نظر گرفت؛

  • نورگیر بودن خانه

یکی از کلیدی ترین عوامل تاثیرگذار بر خرید خانه در نیاوران، نورگیر بودن آن می باشد. زیرا هیچ چیز ناخوشایند تر و بدتر از اتاق نشیمن یا آشپزخانه تاریک در خانه نیست. بنابراین زمان خرید خانه در محلات نیاوران یا دیگر مناطق شهری باید نورگیر بودن آن را در اولویت معیارهای خود قرار داد. چون این موضوع به صورت مستقیم بر هزینه های ناشی از مصرف برق تاثیر خواهد گذاشت. درنتیجه اگر خانه از نور کافی برخوردار نباشد باید در طول روز برای تامین روشنایی محیط از برق استفاده کرد.

  • امکانات رفاهی موجود

توجه به خدمات و امکاناتی همچون بانک، داروخانه، فروشگاه مواد غذایی، مدرسه، بیمارستان و … هنگام خرید خانه در نیاوران اهمیت زیادی دارد. همچنین بررسی میزان شلوغی و ازدحام در ساعات اوج ترافیک ضروری می باشد. البته دسترسی به وسایل همگانی یا حمل و نقل عمومی یکی  دیگر از عوامل کلیدی و تاثیر گذار بر خرید خانه در منطقه نیاوران می باشد. زیرا برخی از افراد به ماشین دسترسی ندارند و زمان کلیدی ترین فاکتور جهت رسیدگی به کارهای روزانه آنها است. در نتیجه توجه به مسافت و بازه زمانی بین محل سکونت و محل کار از الزامات خرید خانه می باشد.

  • جغرافیای خانه مورد نظر

توجه به موقعیت جغرافیایی ( شمالی یا جنوبی بودن) هنگام خرید خانه در نیاوران به ویژه خرید آپارتمان اهمیت زیادی دارد. البته واحد انتخابی نیز مزایا و معایب مختص به خود داشته که متقاضی مطابق شرایط، علایق و نیاز خود آن را خریداری می نماید.

روش های خرید خانه در نیاوران

خرید خانه در محلات نیاوران به علت عدم آشنایی کافی برخی از خریداران را با حساسیت بیشتری مواجه کرده است. البته یکی از رایج ترین روش های خرید خانه در این منطقه نصب اپلیکیشن های اگهی می باشد. زیرا خریدار بدین وسیله از به روزترین آگهی ها مطلع شده و به صورت غیر مستقیم (مشاورین املاک) یا مستقیم جهت خرید خانه اقدام می نماید. یکی دیگر از روش های خرید خانه در منطقه نیاوران، مراجعه حضوری به مشاورین املاک است. زیرا در این روش می توان از مشاوره آژانس های املاک به صورت حضوری بهره مند شد. ناگفته نماند که اعتماد به هر دفتر املاکی یا مشاور کار درستی نمی باشد و به احتیاط بیشتری از جانب خریدار نیاز است.

نیاوران محله گران قیمت تهران

تفاوت قیمت در تمام محلات تهران به وفور دیده می شود. بنابراین زمان خرید خانه در نیاوران بارزترین و اولین چیزی که نظر خریدار را به سوی خود سوق می دهد، گرانی و قیمت بالایی ملک است. اما در عوض خریدار با سرمایه گذاری در این منطقه تا حدودی آینده خود را تضمین می کند. البته در حال حاضر خانه های گران قیمت در شمال تهران و اطراف آن واقع شده اند. بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید خانه در منطقه نیاوران ندارید بهتر است به سراغ واحدهای آپارتمانی بروید.

نظرتان را بنویسید