جزئیات وبلاگ

آلانیا یا آنتالیا برای زندگی

آلانیا یا آنتالیا برای زندگی

انتخاب بین آلانیا یا آنتالیا برای زندگی کار سختی است،  چون هر دو شهر پر از امکانات و جذابیت های گردشگری هستند.

ترکیه کشوری است که به خاطر وجود شهرهای توریستی گردشگران زیادی به آن  می روند. یکی از مسائلی که ذهن اکثر مسافران در سفر به ترکیه به آن مشغول می شود این سؤال است که بین آلانیا یا آنتالیا برای زندگی کدام بهتر است.  برای اینکه این مشکل حل شود مخصوصاً برای کسانی که قصد زندگی در ترکیه را دارند این مقاله تهیه شده است. این مقاله به مقایسه دو شهر آلانیا و آنتالیا از نظر آب و هوا، جذابیت های گردشگری و … پرداخته است.

آلانیا یا آنتالیا برای زندگی کدام مناسب است؟

برای انتخاب بین آلانیا یا آنتالیا برای زندگی باید آن دو از بعضی موارد مقایسه شوند. در آخر آن شهر که اکثریت ملاک های مسافران را داشته باشد بهترین می شود.

آب و هوای آلانیا یا آنتالیا برای زندگی: یکی از عواملی که باید قبل از سفر به جایی به آن توجه کرد آب و هوا است. چون تأثیر زیادی در کیفیت سفر خواهد داشت. آب و هوای آلانیا در اکثر روزها گرم و معتدل است. سرد ترین ماه سال در شهر آلانیا ماه ژانویه و گرم‌ ترین ماه آن آگوست است. آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای و معتدل است تابستان ها گرم و خشک و زمستان ها معتدل و بارانی است. در تابستان این شهر را بادهای شمال شرقی و نسیم خنک دریا ها قابل تحمل می کنند. آب و هوای آنتالیا در بیشتر فصل های سال مطلوب و معتدل است و در تابستان هم  هوا طوری نیست که قابل تحمل نباشد.

موقعیت جغرافیایی آلانیا یا آنتالیا برای زندگی؟ آلانیا در ۱۱۵ کیلومتری آنتالیا قرار دارد‌. از شمال به رشته کوه توروس، از جنوب به دریای مدیترانه و از سمت شرق به قاضی پاشا می رسد. آلانیا از بندرگاه های مورد علاقه دوره سلجوقیان بوده است.  حالا هم یکی از شهرهای محبوب در بین گردشگران مخصوصاً گردشگران اروپایی است. البته علاوه بر آب و هوا عوامل دیگری مانند سواحل رؤیایی و زیبا، طبیعت چشم نواز و … موجب جذب گردشگران به این شهر شده است.

 فصل توریستی آلانیا، تابستان است و مسافران زیادی با تور آلانیا به این شهر مسافرت میکنند؛ در تابستان به خاطر وجود مسافران جمعیت آلانیا دو برابر میشود. آنتالیا لقب نگین مقاصد مدیترانه ای را گرفته و در غرب ترکیه واقع شده است. آنتالیا از غرب به شهر کورکوتلی، از شرق به شهر سریک، از شمال به بوردور و از جنوب به دریای مدیترانه ختم می شود. آنتالیا یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه است که  بیشتر درآمد مردم آن از صنعت توریسم کسب می شود. فاصله آلانیا تا آنتالیا حدوداً ۲ ساعت است و در واقع می توان گفت آلانیا قسمتی از آنتالیا است. این شهر در شرق آنتالیا قرار دارد یعنی بعد از گذشتن از مناطق بلک، ماناوگان و سیده به آلانیا می رسید.ی

آلانیا یا آنتالیا برای زندگی

پارک های آبی کیش

با توجه به جاذبه های گردشگری و زیبایی های این دو شهر، می توان تصمیم گرفت که بین آلانیا یا آنتالیا برای زندگی کدام بهتر است.

 مکان های دیدنی آنتالیا:  شهر قدیمی کالیچی قسمتی از شهر توریستی آنتالیا می باشد. کوچه های تو در تو و سنگ فرش شده آن در کنار معماری سنتی، بهترین مکان برای قدم زدن است. شهر کالیچی کافه ها و خانه هایی با بافت قدیمی بسیاری دارد که از جاذبه های توریستی آنتالیا به حساب می آیند. اسکله قدیمی آنتالیا قسمتی از شهر کالیچی است که قدمت آن به بالاتر از ۲ هزار سال می رسد. موزه باستان شناسی آنتالیا که به اسم موزه آنتالیا معروف است از مهمترین و مشهورترین موزه های ترکیه است. این موزه فرهنگ غنی و تاریخ کشور ترکیه را معرفی می کند. دروازه هاردیان از برجسته ترین و پر بازدید ترین مکان ها در تور آنتالیا است. شهر باستانی آسپندوس از شهرهای باستانی آنتالیا است که قدیمی ترین آمفی تئاتر دنیا را در خود دارد. این شهر جنگل های سرسبز و دشت های وسیع و زیبایی دارد.

مکان های دیدنی آلانیا: ساحل داملاتاش در شرق  کلئوپاترا قرار دارد و از معدود سواحل ترکیه است که برای افراد با ویلچر مناسب است. این ساحل آرام و خلوت است و از مکان های محبوب برای غواصی است. موزه توریستی آلانیا موزه هرباریوم است که توسط شهرداری آلانیا به وجود آمده است. غار داملاتاش از بی نظیرترین غار های دنیا است. فلات ها و رودخانه های زیادی در اطراف این غار قرار دارند. 

در این مقاله دو شهر آلانیا و آنتالیا از بیشتر جنبه ها مقایسه شدند. در آخر تصمیم با شماست که بین آلانیا یا آنتالیا برای زندگی کدام را انتخاب کنید.

نظرتان را بنویسید