جزئیات وبلاگ

وضعیت کار در آلانیا

وضعیت کار در آلانیا

برای پیدا کردن کار در ترکیه و شهری مثل آلانیا باید با وضعیت کار در آلانیا و قوانین آن آشنا شد. یپیدا کردن کار در آلانیا ترکیه می ‌تواند بسیار راحت باشد البته شما باید قوانین کار در ترکیه را بدانید و رعایت کنید. ترکیه به علت بالا بودن نرخ رشد شغل در آن جا، از تمام کشور های اطراف خود مهاجر جذب می کند. شغل های مختلفی را هم به مهاجران اختصاص داده است. مهاجران می توانند در تمام زمینه ها از جمله: توریستی، تولیدی، آموزشی و خیلی زمینه های دیگر مشغول به کار شوند.

 

آشنایی با وضعیت کار در آلانیا

وضعیت کار در آلانیا روند رو به رشدی دارد و پیدا کردن کار مناسب در آلانیا، بسته به ملاک های شغلی می ‌تواند خیلی راحت باشد. مهاجران در شهر آلانیا، می ‌توانند در بیشتر بخش‌ های تجاری کار پیدا کنند. بعضی از کارها مخصوص خود ساکنان یک کشور است مثل اشتغال در مشاغل امنیتی و گمرکی مثل صنایع دریایی یا مشاغل حقوقی، پرستاری، دام پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی. این شغل ها برای مهاجران ممنوع است و از شرایط استخدام آن بومی بودن کشور است.

آموزش زبان انگلیسی، از بهترین گزینه ها برای کار کردن مهاجران در آلانیا به شمار می آید. این شغل از نظر معلم ها بسیار خوب و فوق ‌العاده است و در بیشتر مواقع، همراه با آن محل اقامت نیز در اختیار مهاجران قرار خواهد گرفت. برای آموزش زبان در آلانیا باید مدرک TESOL را داشته باشید. از دیگر شغل های مناسب مهاجران راهنمای تور شدن است که البته برای گرفتن مدارک لازم نیاز به امتحان دادن است. مشاغل فصلی زیادی در زمینه های گردشگری، هتلداری و … نیز در آلانیا وجود دارد که مهاجران می توانند انجام دهند. اگر تخصصی در یک حوزه داشته باشید شانس یافتن مشاغل پر درآمد برای شما زیاد است.

وضعیت کار در آلانیا

وضعیت کار در آلانیا ترکیه برای ایرانیان

وضعیت کار در آلانیا به لطف این مجوز های کاری برای ایرانیان خیلی خوب است. وزارت کار و تأمین اجتماعی کشور ترکیه هر سال با درخواست مجوز کار تعداد زیادی از ایرانیان، برای کار در آلانیا و استانبول ترکیه موافقت می کند. مجوز کار صادر شده دارای ۳ نوع اجازه کار برای کارکنان جدا و مستقل، برای کارکنان وابسته و برای موارد استثناء است. مهاجران ایرانی طبق مجوز کاری خود می توانند به صورت مدت زمان محدود یا نامحدود در آلانیا شروع به کار کردن کنند. برای دریافت مجوز کاری باید شرایطی وجود داشته باشد. که آن شرایط عبارتند از: داشتن مجوز اقامت، داشتن گذرنامه با حداقل ۶۰ روز اعتبار و همچنین داشتن یک قرارداد قانونی و کتبی با کارفرما.

در صورت داشتن شرایط بالا می توان به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه مراجعه کرد و برای گرفتن مجوز کار در شهر آلانیا درخواست داد. البته مدتی طول می کشد تا درخواست تایید شود. اگر محل زندگی شما خارج از ترکیه است، برای گرفتن مجوز کار باید به کنسولگری ترکیه در کشور محل زندگی خود مراجعه کنید.  فرم درخواست لازم باید از سمت کارفرما نیز پر شود. کارفرما باید تمام مدارک لازم را جمع آوری کند؛ بعد آن ها را برای وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه بفرستد. بعد از تائید شدن درخواست، خواهید توانست در آلانیا به کار مشغول شوید. اگر حداقل ۵ سال سابقه سکونت فعلی در کشور ترکیه دارید می ‌توانید درخواست مجوز کاری به صورت مستقل بدهید. ولی یکی از شرایط تأیید شدن درخواست مستقل داشتن یک طرح تجاری است که مزایا و سود آن به کشور ترکیه زیاد باشد.

چگونگی پیدا کردن کار در آلانیا

پیدا کردن کار در ترکیه مخصوصاً شهر آلانیا عالی است. وضعیت کار در آلانیا در حال پیشرفت است. اگر به دنبال یافتن شغلی در شرکت ‌های فعال در زمینه صنعت مالی، املاک و مستغلات هستید، باید حتماً مجوز کاری همراه خود داشته باشید. یافتن کار های ساده و معمولی مثل خدمات هتلداری یا مترجم یا کارمند مدیریت، بسیار آسان است و شرایط بسیار ساده ‌تری هم دارند.

با توجه به وضعیت کار در آلانیا حتماً می توان شغل خوبی در آنجا یافت ولی روش هایی دارد. از روش هایی که می توان به وسیله آن‌ها در آلانیا شغل پیدا کرد. عبارتند از: مسافرت به آلانیا با ویزای توریستی و یافتن شغل مناسب، مراجعه و درخواست دادن به مؤسسه های کاریابی ایرانی در ترکیه، همچنین مراجعه به شرکت ‌های کاریابی، دنبال کردن آگهی ‌های کاریابی روزنامه و همچنین آگهی های اینترنتی ، مراجعه به شبکه‌ های اجتماعی مثل لینکدین ، عضو شدن در کانال ‌های تلگرامی و …

نظرتان را بنویسید