فروش برج در منطقه یک تهران

فروش برج در منطقه یک تهران با فروش آپارتمان و خانه هایی ویلایی اندکی متفاوت است. در واقع فروش برج در این منطقه با اصول خاصی همراه است که خریداران و فروشندگان بر اساس آن ها عمل می کنند. این نوع سازه ها به دلیل قرار گیری در نقطه اعیان نشین شهر دارای جذابیت ها و ویژگی های خاصی هستند. از این رو فروش آن ها با سود بالا همراه بود و خرید آن ها نیز خریدی لاکچری به شمار می آید.

رایج ترین روش های فروش برج در منطقه یک تهران کدامند؟ چه عواملی بر قیمت فروش برج در این منطقه تاثیر می گذارند؟

ویژگی های مهم منطقه یک تهران که باعث افزایش تقاضا جهت خرید برج در آن شده است

فروش برج در منطقه یک تهران به وفور و در ابعاد گسترده ای انجام می شود. زیرا این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فرد فراوانی است که مهمترین آن ها عبارتند از:

۱: برخورداری از آب و هوای بی نظیر.

۲: برخورداری از بافت باغ شهری.

۳: وجود مراکز خرید عمده و متعدد.

۴: قرارگیری زیارتگاه ها و امامزاده ها در این منطقه.

۵: وجود انواع ساختمان های اداری و خدماتی مدرن و پیشرفته.

۶: قرار گیری انواع برند های معروف و معتبر در این منطقه.

۷: نزدیکی به اماکن تفریحی و کوهستان های خوش آب و هوا نظیر دربند و درکه و توچال.

۸: قرار گیری سفارتخانه های کشورهای مختلف در این منطقه.

۹: وجود بوستان ها و پارک های متعدد با فضایی دلنشین و زیبا.

۱۰: قرار گیری چندین مرکز علمی و پژوهشی و دانشگاه معتبر در این منطقه.

۱۱: قرار گیری اماکن تاریخی از جمله کاخ ها و موزه ها.

۱۲: وجود بیمارستان های فوق پیشرفته در این منطقه.

تفاوت اصلی فروش برج در منطقه یک تهران با فروش آپارتمان

تفاوت اصلی فروش برج در منطقه یک تهران با فروش آپارتمان به قیمت واحدها مرتبط است. لازم است بدانید قیمت متری واحد های موجود در برج با قیمت واحد های آپارتمان یکسان نیست. حقیقت امر آن است که تفاوت عمده به میزان اختلاف کمیت و کیفیت مساحت بر می گردد. برای مثال اگر قیمت هر متر در برج ۱۰ میلیون باشد قیمت یک متر در آپارتمان چیزی در حدود ۵ میلیون تومان است. همچنین گاهی قیمت های نسبتا مناسبی نیز برای هر متر در برج پیشنهاد می شوند که تحت شرایط خاص ارائه می شوند. این قیمت ها را شرایط ویژه و استثنایی بازار می گویند.

فروش برج در منطقه یک تهران

جدیدترین تحولات مربوط به فروش برج در منطقه یک تهران

به دلیل بالارفتن قیمت ارز و بروز نابسامانی های اقتصادی اخیر فروش برج در منطقه یک تهران دچار تحولات بسیاری شده است. مهم ترین این تحولات عدم تمایل افراد به خرید خانه و یا واحد تجاری در برج است. بیشتر افراد به دلیل کاهش نقدینگی و قیمت نجومی هر  واحد در برج های مسکونی و تجاری ترجیح می دهند در جایی غیر از برج اقدام به خرید ملک نمایند. به همین دلیل فروش برج با افت و خیز های متعدد و مکرر روبرو بوده است.

نکته: لازم به ذکر است که شارژ هر واحد در برج به میزان متراژ و مشاعات آن بستگی دارد.

راه های فروش برج در منطقه یک تهران

به طور حتم راه های بسیاری جهت فروش برج در منطقه یک تهران وجود دارند که هر کدام به نوبه خود مثمر ثمر هساند. با این حال اغلب برج ها دارای نمایندگی فروش بوده و افراد می توانند از این طریق واحد های برج را به فروش برسانند. فروش از طریق بنگاه های معاملاتی یکی  دیگر از  راه های رایج فروش برج در این منطقه است. این راه بهترین و مناسب ترین راه جهت فروش برج است. زیرا اغلب متقاضیان خرید که از موقعیت منطقه و برج مورد نظر خود آگاهی ندارند از طریق بنگاه های معاملاتی اقدام می کنند.

دلیل اصلی مراجعه افراد جهت خرید و فروش برج در منطقه یک تهران به بنگاه ها حصول اطمینان بیشتر از مسائل قانونی است. لازم به ذکر است افراد نیز هستند که به دلیل آشنایی با مالک برج و همچنین روند ساخت آن از طریق دفاتر فروش اقدام به خرید می کنند.

تفاوت قیمت واحد های آپارتمانی با واحد های برج

فروش برج در منطقه یک تهران با فروش آپارتمان در همین منطقه دارای تفاوت های قیمتی بارزی است. مهم ترین تفاوت قیمت میان برج و آپارتمان در منطقه یک عبارتند از:

۱:  نحوه و اساس شارژ واحد ها.

۲:  تفاوت در نوع مصالح به کار رفته در ساخت آپارتمان و برج.

۳:  هزینه مشاعات.

۴: تفاوت در فونداسیون موجود در هر دو سازه.  ۵: نوع بیمه برج.

نکات قابل توجه هنگام خرید برج

فروش برج در منطقه یک تهران در سطح بالایی انجام می شود. زیرا اغلب برج های این منطقه لوکس هستند. به همین دلیل لازم است در زمان خرید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. از جمله مهمترین این نکات عبارتند از:

۱: وجود تهویه عالی در واحد های آپارتمانی.

۲: برخورداری از سیستم گرمایشی و سرمایشی.

۳: وضعیت پارکینگ.

۴: داشتن بالکن یا تراس.

۵: نوع و نحوه لوله کشی آب و فاضلاب.

۶: چگونگی و نحوه گاز کشی.

۷: فشار گاز و آب.

۸: وضعیت امنیت برج و واحد های آن.

۹: نگهبانی و سرایدار برج.

۱۰: وجود انباری شخصی و عمومی.

۱۱: سالن اجتماعات.

۱۲: وجود آسانسور ها.

۱۳: اندازه پله ها.

۱۴: عرض راه پله.

موارد بسیار مهم در تعیین قیمت فروش برج در منطقه یک تهران

  • مقاوم سازی برج

برج ها منطقه یک تهران  معمولا دارای زرق و برق بسیاری هستند. از این رو ممکن است هنگام فروش برخی مسائل از چشم خریدار مخفی بمانند که در تعیین میزان قیمت

 فروش تاثیر بسزایی دارند. اولین مسئله در تعیین قیمت برج مقاوم سازی ساختمان در برابر عوامل مختلف است. این مورد به دلیل رابطه مستقیمی که با امنیت جانی و مالی افراد دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. خریداران جهت اطمینان از وضعیت برج می توانند از یک کارشناس کمک بگیرند.

  • امکانات تعبیه شده در هر واحد

یکی دیگر از مواردی که قیمت فروش برج در منطقه یک تهران را تعیین می کند امکانات موجود در واحد ها هستند. هنگامی که قیمت فروش برج به خریداران ارائه می شود وجود این امکانات در بالا یا پایین شدن قیمت تاثیر بسزایی دارند.‌ امکاناتی مانند نوع شیرآلات، تعداد اتاق ها، کابینت ها، کفپوش ها، نور پردازی و طراحی دیوارها و اتاق ها از جمله مهمترین این امکانات هستند.

نکته: از جمله نکات ایمنی موجود در واحد های برج سیستم هشدار آتش سوزی، کپسول آتش نشانی، پله های اضطراری هستند. وجود این امکانات در واحد های مهم و ضروری بوده و در فروش بهتر برج تاثیرگذار می باشند.

  • تعداد واحد های موجود در هر برج

قطعا یک برج شلوغ با واحد های بسیار گزینه ای مناسب برای زندگی نیست. با این حال کثرت واحد برای برج های تجاری می تواند یک امتیاز مثبت باشد. بنابراین برج های مسکونی بسیار شلوغ ارزش صرف هزینه های بالا را ندارد.

فروش برج در منطقه یک تهران

اهمیت موضوع امنیت محل احداث برج

جدای از بحث قیمت فروش برج در منطقه یک تهران موضوع امنیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا برج های این منطقه به دلیل لوکس بودن، آیتمی هیجان انگیز و وسوسه برانگیز برای دزدی و سرقت هستند. بنابراین لازم است امنیت این سازه ها در حد بالایی رعایت شود. دزدگیر و دوربین مدار بسته از جمله موارد ایمنی هستند که باید در برج تعبیه شوند.

سخن آخر

فروش برج در منطقه یک تهران برای صاحبان و مالکان این نوع ملک با سود بسیاری همراه است. از این رو افراد تمایل بسیاری به خرید واحدی مسکونی یا تجاری در یکی از این برج ها را دارند. راه های متعددی جهت خریداری این برج ها وجود دارند که افراد بر اساس شرایط خود می توانند از طریق یکی از آن ها اقدام کنند.