خیابان الهیه تهران

پ یکی از خیابان‌های پرطرفدار و بسیار مرفه در محله‌ی الهیه می‌باشد. این خیابان از امکانات متفاوت و بسیار عالی برخوردار می‌باشد. دسترسی‌های این خیابان نیز بسیار مورد توجه برای اهالی این محله می‌باشد. در مورد خیابان الهیه اطلاعات بسیار کاملی وجود دارد. به طور مثال در مورد پیشینه‌ی این محله، نوع دسترسی‌ها و حمل و نقل این خیابان، امکانات، مراکز خرید، مراکز تفریحی، مکان‌های مهم و مورد توجه و بسیاری از خصوصیات دیگر آن، توضیحات و اطلاعات کامل و فراوانی وجود دارد. در ادامه و در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید تا تمامی این اطلاعات مفید را برای شما توضیح دهیم تا بهتر با این خیابان و تمام امکانات آن آشنا شوید.

الهیه چه نوع منطقه‌ای است و دارای چه پیشینه‌ای می‌باشد؟

محله‌ی الهیه در واقع یکی از محله‌های تهران است که در شمال شهر قرار دارد. الهیه دارای وسعت بسیار زیادی می‌باشد. این وسعت به این صورت است که از سمت شمال تا محله‌ی تجریش و از سمت جنوب تا پل صدر و پارک وی را شامل می‌شود. همچنین این محله از سمت غرب تا اتوبان مدرس و خیابان ولیعصر وسعت دارد. از سمت شرق نیز تا خیابان شریعتی و پل رومی را محله‌ی الهیه در بر می‌گیرد. از لحاظ منطقه‌ای نیز الهیه، در منطقه‌ی ۱ تهران و در ناحیه‌ی ۷ و در شمیران قرار دارد. به طور کلی محله‌ی الهیه به دلیل امکانات و دسترسی‌هایی که دارد، جزء محله‌های مرفه نشین تهران به حساب می‌آید. در مورد امکانات و دسترسی‌های این محله در ادامه و در بخش‌های بعدی توضیحات کامل را برای شما بیان می‌کنیم.

در واقع پیشینه‌ی محله‌ی الهیه به زمان‌های بسیار قدیم برمی‌گردد. به این صورت که نام قدیم آن خورآذین و یا خلازیر بوده است ولی آن را به صورت ده مستقل نمی‌دانستند. بعد از مدت‌های طولانی این محله به دلیل تملک‌هایی که انجام شد الهیه نام گرفت. در این محله و منطقه، ساختمان‌های دیپلمات بسیاری نیز وجود دارد که اتباع خارجی در این ساختمان‌ها ساکن هستند. در همسایگی الهیه در واقع کوچه باغ‌های قدیمی تجریش قرار دارد. خیابان زرگنده که نیز از خیابان‌های قدیمی محسوب می‌شود، در جنوب الهیه واقع شده است. می‌توانم در شرق این محله نیز منطقه‌ی بسیار سرسبز قیطریه را مشاهده کنیم. از لحاظ خیابان نیز این محله دارای خیابان‌های بسیار مهم از جمله خیابان الهیه تهران می‌باشد که در بخش‌های بعدی در مورد این خیابان به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

خیابان الهیه تهران

الهیه در چه موقعیتی قرار دارد و خیابان‌های اصلی آن کدام است؟

خیابان الهیه در واقع در یک موقعیت بسیار عالی قرار گرفته است. در ادامه همراه با ما باشید تا موقعیت و خیابان‌های مهم و اصلی این خیابان و محله را برای شما بیان کنیم. به طو کلی الهیه دارای خیابان‌های اصلی و مهمی می‌باشد. این خیابان‌ها شامل خیابان الهیه تهران، خیابان فرشته، خیابان تختی، خیابان پارسا، واثق نوری، صحرا، خسروانی سابق، سروستان، کامران، چناران، جردن، مریم، کوهیار، مبشر، نمازی، خزر، خیابان آقا بزرگی، خیابان بوسنی هرزگوین، مهدیه، احمد لطیفی و خیابان شریفی منش است. البته برخی از مردم، این خیابان‌ها را به نام قدیم آن‌ها می‌شناسند. همان‌طور که بیان کردیم خیابان الهیه، یکی از خیابان‌های مهم و اصلی محله‌ی الهیه می‌باشد. موقعیت دقیق این خیابان به این صورت است که از روی رودخانه‌ی دربند عبور می‌کند و محله‌ی الهیه را به خیابان شریعتی متصل می‌کند. خیابان الهیه تهران در واقع از یک طرف تا بزرگراه صدر امتداد دارد و از طرف دیگر نیز به خیابان شریفی منش منتهی می‌شود.

خیابان الهیه دارای چه دسترسی‌هایی می‌باشد و حمل و نقل به این منطقه چگونه است؟

خیابان الهیه همان‌طور که در قسمت قبلی برای شما بیان کردیم از روی رودخانه‌ی دربند عبور می‌کند. درون محلهی الهیه ۳ باغ وجود دارد. این باغ‌ها به نام‌های باغ سفارت روسیه، باغ سفارت ترکیه، باغ سفارت آلمان است. خیابان الهیه دقیقا از یک طرف در کنار باغ سفارت روسیه قرار دارد. این خیابان دارای دسترسی‌های بسیار عالی می‌باشد. بزرگراه صدر و خیابان شریفی منش دو دسترسی عالی برای خیابان الهیه است. از لحاظ موقعیتی و دسترسی به این محله می‌توانیم یکی از وسایل حمل و نقل که مترو است را نام ببریم. مترو به طور کلی تمامی دسترسی‌ها را بسیار راحت کرده است. در خیابان شریعتی نیز دو ایستگاه مترو صدر و قیطریه وجود دارد که دسترسی به خیابان و محله‌ی الهیه را آسان کرده است. در واقع از طریق مترو قیطریه و مترو صدر به راحتی می‌توان به این منطقه دسترسی پیدا کرد.

با توجه به وجود اتوبان و بزرگراهی که در اطراف الهیه است، می‌توان به این نتیجه رسید که از طریق حمل و نقل شخصی، اتوبوس و تاکسی نیز این منطقه دارای دسترسی‌های بسیار راحت و مناسبی می‌باشد. از لحاظ حمل و نقل با اتوبوس در خیابان شریعتی و همین‌طور در خیابان ولیعصر ایستگاه‌های اتوبوس وجود دارد. این موضوع باعث شده است کسانی که قصد دارند با اتوبوس و یا بی آر تی به الهیه بروند، دسترسی عالی و راحتی را داشته باشند. یکی دیگر از وسایل نقلیه، تاکسی است. تاکسی نیز از خیابان‌های شریعتی و ولیعصر عبور می‌کند. البته تاکسی‌ها درون محله و خیابان الهیه نیز تردد دارند و دسترسی‌ها را بسیار راحت و آسان کرده‌اند. در این خیابان و محله با توجه به دسترسی‌های راحت و عالی، به هیچ عنوان محدودیت ترافیکی مشاهده نمی‌شود و این موضوع در حقیقت در این محله و خیابان الهیه یکی از مهم ترین نقاط قوت می‌باشد. 

خیابان الهیه تهران

در خیابان الهیه چه امکاناتی وجود دارد که این منطقه را بسیار پرطرفدار کرده است؟

خیابان الهیه به دلیل وجود دسترسی‌ها و امکاناتی که دارد بسیار مورد توجه خریداران و مردم قرار گرفته است. در ادامه با همراه باشید تا با برخی از این امکانات عالی و خوب آشنا شویم. یکی از امکاناتی که در الهیه وجود دارد مراکز خرید و انواع پاساژهای آن می‌باشد. این مراکز خرید و پاساژها به طور کلی محصولات و اجناس بسیار مدرن و با قیمت بسیار بالایی دارند. البته وجود این مراکز گران قیمت با توجه به منطقه و بودجه‌ی ساکنین این منطقه در نظر گرفته شده است. مراکز خرید این منطقه شامل مرکز خرید مدرن الهیه، مرکز خرید سام سنتر و مرکز خرید فرشته می‌باشد. در این مراکز خرید انواع برندهای معتبر و جهانی را می‌توان پیدا کرد. البته همان‌طور که گفته شد قیمت در این مراکز بسیار بالا می‌باشد. از دیگر امکانات الهیه می‌توان به مراکز تفریحی، ورزشی و  باغ‌های آن اشاره کرد.

در بخش قبلی بیان کردیم که الهیه دارای ۳ باغ بسیار زیبا می‌باشد. البته این باغ‌های زیبا و چشم انگیز به منظور سفارت خانه فعالیت می‌کنند و هیچ گونه بازدیدی برای آن‌ها وجود ندارد. به طور کل باغ‌های دیگری نیز در الهیه وجود دارد که مردم می‌توانند از زیبایی‌های آن‌ها استفاده کنند. باغ نمازی، باغ موزه‌ی ایرانی و باغ امیر تیمور از جمله این باغ‌های زیبا و شگفت انگیز در این منطقه می‌باشند که بازدید از آن‌ها انجام می‌شود. البته بوستان‌های بزرگ و فضاهای سرسبز گوناگونی نیز در الهیه وجود دارد که بسیار دیدنی و جذاب می‌باشند. وجود مجتمع‌های لوکس و مدرن در الهیه نیز از دیگر ویژگی‌های این منطقه است. نگین منطقه‌ی الهیه، نامی است که برای مجتمع رویایی و لوکس چناران برگزیده‌اند. این مجتمع یکی از پر امکانات ترین و لوکس ترین مجتمع‌های الهیه می‌باشد. در این مجتمع تمامی استانداردهای لازم و ضروری برای یک زندگی ایده‌آل و مرفه رعایت شده است.