خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران و در یکی از محله های زیبای این منطقه می تواند خرید و یا سرمایه گذاری پر سود و هیجان انگیزی باشد.‌ به شرط آن که اولا سرمایه لازم را در دست داشته و دوما از نحوه خرید و نکات قابل توجه درباره آن آگاه باشید.

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران و در یکی از محله های زیبای این منطقه می تواند خرید و یا سرمایه گذاری پر سود و هیجان انگیزی باشد.

نکات اولیه در خرید آپارتمان در یکی از محله های منطقه یک تهران

اولین نکته ای که باید هنگام خرید آپارتمان در منطقه یک تهران به آن توجه کرد، انتخاب محله ای است که قصد خرید آپارتمان در آن را دارید. توجه به این نکته از آن جهت اهمیت دارد که شما به عنوان خریدار و یا سرمایه گذار آینده پیشرفت ملک خود را باید  در نظر بگیرید. امکانات موجود در محله، حمل و نقل عمومی و امکانات اولیه و ضروری آپارتمان دیگر نکات مهمی هستند که زمان خرید باید مد نظر قرار بگیرند.

معرفی منطقه یک تهران

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران می تواند ظرف مدت کوتاهی سرمایه و ارزش ملک شما را چندین برابر کند. زیرا این منطقه یکی از زیباترین و لاکچری ترین مناطق در تهران است و افراد زیادی رویای زندگی در آن را دارند. وسعت این منطقه در حدود ۶۴ کیلومتر مربع بوده و در دامنه کوه های البرز واقع شده است. آب و هوای این منطقه تقریبا سرد بوده و از ازدحام و هیاهوی شهر به دور است. به همین دلیل از آلودگی های صوتی در امان مانده است. نکته جالب در مورد این محله بافت قدیمی و باغ – شهر بودن آن است که هر رهگذر و مسافری را به خود جذب می کند.

فواید خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران دارای فواید بسیاری است. از جمله این که به دلیل گران بودن این منطقه قیمت آپارتمان نیز در آن روز به روز بالا می رود. به همین دلیل نگرانی بابت افت سرمایه و ارزش ملک وجود ندارد. همچنین آپارتمان های ساخته شده در این منطقه از امکانات بسیاری برخوردار بوده و با خرید آن ها می توان یک زندگی راحت و مرفه را تجربه کرد. نوساز بودن اغلب آپارتمان ها، اختصاص محدوده های جدید از طرف شهرداری برای ساخت و ساز آپارتمان از دیگر فواید خرید آپارتمان در منطقه یک هستند.

از جمله فواید دیگر خرید آپارتمان در منطقه یک تهران بهره مندی از راه های دسترسی متعددی است. به نحوی که به راحتی می توان به سایر مناطق دسترسی پیدا کرد. وجود خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رفاهی متعدد و البته جذاب از دیگر مزایا و فواید خرید اپارتمان در این منطقه هستند.

وضعیت قیمت خرید آپارتمان در منطقه یک تهران طی سال های گذشته

شاید باورش اندکی سخت باشد اما با وجود رکود اقتصادی و نوسانات ارزی طی سال های گذشته شاهد ساخت و سازهای گسترده در این منطقه بوده ایم. به همین دلیل قیمت آپارتمان در این منطقه رشدی ۷۵ درصدی را تجربه کرده است. بنابراین با یک حساب سر انگشتی و اندکی بررسی در می یابیم که تراکنش های مالی جهت خرید و فروش آپارتمان در این منطقه بسیار بالا است. بیشترین رشد قیمت را آپارتمان های ۳۰ متری و ۸۵ متری داشته اند و بیشترین معاملات مربوط به همین آپارتمان ها و آپارتمان های زیر ۸۵ متر بوده است.

متاسفانه خرید آپارتمان در منطقه یک تهران با متراژ های ۸۵ به بالا با رشد قیمتی سرسام آوری روبرو بوده است. بنابراین در صورت تمایل به خرید آپارتمان در این منطقه می توانید آپارتمان های زیر ۸۵ متر را انتخاب کنید. زیرا طی سال های اخیر کمترین میزان رشد قیمت را داشته اند و از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

موارد مهم و ضروری در زمان خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

:  مورد توجه قرار دادن هزینه های جانبی در زمان خرید،  هزینه مالیات و کمیسیون، هزینه سند و هزینه دفتر ثبت از جمله هزینه های جانبی هستند.

۲: داشتن مبایعه نامه و سند اصلی.

۳: در نظر گرفتن ایمنی سازه با استفاده از کارشناسی کردن آن توسط کارشناسان و مهندسان.

۴: توجه به تعداد واحد های موجود در آپارتمان و میزان شلوغی آن.

۵: بررسی کلیه امکانات ضروری از جمله سیستم های گرمایشی و سرمایشی، آسانسور و غیره.

۶: توجه به اندازه و ابعاد درهای ورودی آپارتمان.

۷:  توجه به  درب های ورودی و خروجی قسمت پارکینگ و ظرفیت آن ها.

۸: اطمینان از عایق بندی صحیح و اصولی سازه.

۹: اطمینان از به کارگیری بهترین جنس لوله جهت لوله کشی آب، گاز و فاضلاب.

۱۰: توجه به فشار آب در طبقات بالایی آپارتمان.

۱۱: توجه به عایق کاری صحیح رطوبتی.

ایده آل ترین شکل آپارتمان چگونه است؟

برای خرید آپارتمان در منطقه یک تهران انتخاب های بسیاری در پیش روی افراد وجود دارند. از این رو توجه به برخی مسائل بسیار مهم است. در واقع یک آپارتمان ایده آل علاوه بر داشتن  موارد ذکر شده در متن باید از تعداد واحد های کمی  در هر طبقه برخوردار باشد. بهترین حالتی که می تواند در آپارتمان وجود داشته باشد قرار گیری واحد ها در روبه روی همدیگر در هر طبقه است. به طور کلی بهتر است هر واحد در یک طبقه مجزا باشد و یا حداقل دارای یک راهروی مخصوص و اختصاصی باشد.

بهترین آپارتمان جهت خرید در منطقه یک کدامند؟

برای خرید آپارتمان در منطقه یک می توانید به سراغ آپارتمان های ۱۵ تا ۳۰ واحدی بروید. زیرا این آپارتمان ها از جهات بسیاری جزء بهترین ها هستند. مدیریت آسان، نبود سر و صدا و شلوغی بیش از اندازه از مهم ترین ویژگی های این نوع آپارتمان ها به شمار می آیند.

نکته: در صورتی که انتخاب شما آپارتمان ۳ طبقه روبه بالا است حتما از وجود یک یا دو آسانسور در آن مطمئن شوید. زیرا نبود آسانسور در آپارتمان های بیشتر از ۳ طبقه آمد و رفت را به شدت سخت می کند.

 

خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

اهمیت موقعیت قرار گیری آپارتمان چیست؟

توجه به موقعیت قرار گیری در زمان خرید آپارتمان در منطقه یک تهران اهمیت بالایی دارد. زیرا موقعیت قرار گیری سازه با واحد ها ارتباط مستقیمی دارد. بسیاری از آپارتمان های جنوبی در صورتی که در جوار ساختمان های بلند قرار داشته باشند از لحاظ ورود نور به درون واحد ها  دارای مشکل هستند. بهترین موقعیت قرار گیری برای آپارتمان قرار گرفتن در ضلع شمالی است. زیرا در فصل های سرد و در بهار و تابستان مشکلی از لحاظ ورود نور ندارند.

مشکلات خرید آپارتمان در منطقه یک تهران

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش

: قیمت سرسام آور ملک بخصوص آپارتمان در این منطقه.

۲: پیدا کردن آپارتمان متناسب با بودجه در دسترس.

۳: پیدا کردن و انتخاب یک لوکیشن نزدیک به محل کار و یا سایر محل های مد نظر خریدار.

۴:  وجود تورم سالانه بخصوص در منطقه یک تهران.

سخن پایانی

در زمان خرید آپارتمان در منطقه یک تهران بهتر است تمامی موارد ذکر شده در این مقاله و بسیاری نکات ضروری دیگر مورد توجه قرار بگیرند. زیرا خرید آپارتمان در منطقه یک  همیشه با صرف هزینه ای بسیار همراه است. بنابراین لازم است هزینه خود را اصولی و با در نظر گرفتن فاکتور های حیاتی صرف کرد. این کار باعث می شود تا علاوه بر بالا رفتن ارزش سرمایه در آینده از خرید خود رضایت کافی داشته باشید. سرمایه گذاری و خرید خانه در منطقه یک سخت و دشوار است. با این حال با به کارگیری راه های مختلف از جمله گرفتن وام می توان در این منطقه صاحب ملک شد.