جزئیات وبلاگ

قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش بزودی امضا می شود.

میدان گازی کیش

به گزارش پایگاه خبری نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این خبر گفت: میدان گازی کیش یکی از بزرگترین میادین گازی کشورمی باشد..
وی با بیان اینکه ۵۶ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز در میدان موجود است، گفت: در صورت توسعه کامل، این زمین ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز خام در روز را خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان گازی کیش در چهار مرحله برنامه ریزی شده است، گفت: این میدان در حال حاضر بزرگترین میدان گازی کشور پس از پارس جنوبی است.
وی پس از اعلام این خبر مبنی بر انعقاد قرارداد فاز اول توسعه این میدان فی مابین شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و ساختمان دریایی ایران است، افزود: این پروژه شامل ساخت یک خط لوله ۲۰۰ کیلومتری زیردریایی ۳۲ اینچی از جزیره کیش به عسلویه می باشد که توسط شرکت مهندسی و ساختمان دریایی ایران انجام میشود و همچنین ۱۴ حلقه چاه توسط شرکت ملی حفاری ایران، ۲۸ میلیون متر مکعب در روز، گاز خام و ۱۱ هزار بشکه در روز، میعانات گازی جزیره کیش در پالایشگاه های منطقه ای در عسلویه و گاز تصفیه شده به شبکه سراسری گاز کشور اضافه می شود.
وی مبلغ قرارداد را ۹۰۰ میلیون دلار و مدت زمان اجرا را ۱۴ ماه اعلام کرد.
لازم به ذکر است، همزمان با امضای قرارداد بهره برداری از میدان گازی کیش، بهره برداری از طرح خدمات و افزایش تولید میدان های اسفند و سیوند با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری رسما آغاز می شود. در مجموع ۱۲ حلقه چاه در این میادین حفر و تعمیر شده است که از صعب العبورترین میادین فراساحلی کشور هستند که منجر به تولید ۱۶ هزار بشکه نفت در روز می شود. لازم به ذکر است که ۸۴ درصد از تولید کالا و تجهیزات در این طرح ایرانی بوده است.

 

مشاوره سرمایه گذاری در کیش

نظرتان را بنویسید